UPOZNAVANJE GODIŠNJIH DOBA KROZ ELEMENTE MONTESSORI PEDAGOGIJE U 1.RAZREDU PŠ ČEMERNICA


Montessori pedagogija je način podučavanja čije je temeljno načelo emancipiranje djeteta kroz usmjeravanje njegove pažnje na proces samostalnog donošenja odluka. Temelji se na motu: „Pomozi mi da to učinim sam“ gdje se od učitelja traži da djecu usmjerava prema samostalnom rješenju postavljenog problema.

Montessori pedagogija za cilj je postavila jačanjedjetetovog samopouzdanja i izgradnju njegove samostalnostijer će se tako dijete odvažiti otkrivati sve svoje mogućnosti i bez straha probati doći do rješenja na različite načine.

Podučavanje pomoću elemenata Montessori pedagogije učenicima je vrlo zabavno, zanimljivo i motivirajuće, a od učitelja iziskuje dobru pripremu za sat kako bi učenici u potpunosti mogli samostalno obavljati aktivnosti, a učitelj sa strane pratiti rad učenika. Učenici 1. razreda PŠ Čemernica na taj su način upoznali godišnja doba. Najprije su igrali igru tišine u kojoj su pogađali koji se predmet nalaze ispod krpe, imenovali su predmete i povezali ih s godišnjim dobima. Pomoću svjetiljke i globusa učiteljica je učenicima pokazala kako nastaju godišnja doba. Promatrali smo okoliš škole, zaključili koje je sada godišnje doba, koja godišnja doba dolaze nakon jeseni te karakteristike pojedinih godišnjih doba pomoću predmeta iz stvarnog života i slika. Prednost Montessori pedagogije je što učenici mogu sami provjeriti odrađuju li aktivnost točno jer svaka aktivnost ima „kontrolu pogreške“ na poleđini svake fotografije.

                               učenici 1.razreda PŠ Čemernica i učiteljica Ana Milković Jovanović