ŠKOLA U PRIRODI SPLIT 4. B razreda i 4. razreda PŠ Taborište

Dnevnik Škole u prirodi

1.dan, 17. 09. 2015. (četvrtak)

U Split smo stigli oko 9 sati ujutro. Prije nego što smo se raspakirali i vidjeli sobe, upoznali smo osoblje i kućni red odmarališta. Nakon toga obišli smo plaže Bačvice, Ovčice i Firule. Poslije ručka vlakićem smo otišli na Marjan na čijem smo vrhu vidjeli hrvatsku zastavu kako vijori. Pogled s Marjana je predivan. Vidjeli smo cijeli Split, obližnje otoke i planine Kozjak i Mosor. Posebno mi se svidio Hajdukov stadion u obliku školjke. Nakon ručka i popodnevnog odmora otišli smo na kupanje na plažu Bačvice. Plaža nam se svima svidjela jer je pješčana, a more je plitko i toplo pa smo uživali u igri s prijateljima. Predvečer smo prošetali splitskom rivom i poslušali nekoliko klapa koje su tamo pjevale. Zaustavili smo se i na Prokurativama, trgu koji služi kao pozornica kulturnih zbivanja u Splitu. Na njemu se održava Splitski festival zabavne glazbe.

1. dan, 18. 09. 2015. (petak)

Nakon pospremanja kreveta, jutarnje tjelovježbe i doručka krenuli smo na trajekt za otok Brač. U Supetru smo posjetili Župnu crkvu Navještenja Marijina, a obišli smo i gradsko groblje i mauzolej obitelji Petrinović. Naučili smo da je Brač naš najviši otok s Vidovom gorom, a Supetar je najveće naselje (grad) na Braču i trajektnom vezom odlično je povezan sa Splitom. Brač je poznat po bračkom kamenu od kojega su izgrađeni Papin oltar, Dioklecijanova palača i Bijela kuća u Washingtonu. Kupali smo se na prekrasnoj pješčanoj plaži Banj i zabavljali se skupljanjem raznobojnih kamenčića i školjki. Navečer smo imali pidžama party.

1. dan, 19. 09. 2015. (subota)

Poslije doručka smo otišli u Hrvatski pomorski muzej Split. Tamo smo vidjeli puno maketa starih brodova i podmornica, čamaca i ostalih predmeta vezanih za more. Čuli smo puno zanimljivih priča vezanih uz te predmete. Najzanimljivije su mi bile amfore u kojima su ljudi nekada čuvali ili prevozili vino, ulje, ribu ili žitarice. Svima nam se svidio veliki pitos s izbušenim rupama i priča o dosjetljivom čovjeku koji je probušio te otvore kako bi u pitosu mogao držati živu ribu jer je kroz te otvore ulazila morska voda, a riba nije mogla pobjeći. Tako je čovjek imao uvijek pri ruci svježu ribu jer nije bilo hladnjaka u ono vrijeme. Nakon Pomorskog muzeja otišli smo na tržnicu ribom. Od prodavača na tržnici čuli smo kako se te ribe zovu: romb, tuna, grdobina, murina, ugor, škarpina, zubatac… Vidjeli smo sipe, lignje i različite školjke. Slikali smo se ispred Grgura Ninskog i požurili smo u Dioklecijanovu palaču jer se bližilo podne. Točno u podne na Peristilu su zasvirale fanfare, izašao je car Dioklecijan sa svojom ženom i vojskom i pozdravio sve turiste s „Ave Cezar!“Svi smo mu glasno ponovili pozdrav. Nakon toga je car održao govor i vidjeli smo smjenu njegove straže. Na povratku u odmaralište prošli smo najužom ulicom u Splitu koja se zove „Pusti me proći“. Poslijepodne smo se kupali, a navečer kupovali suvenire i spremili se za spavanje.

1. dan, 20. 09. 2015. (nedjelja)

Odmah poslije doručka krenuli smo u špilju Vranjaču. Ona se nalazi u podnožju Mosora kod sela Kotlenice dvadesetak km od Splita. Duboka je 107 m, a mi smo se spustili do 85. m pod zemlju. Špilja je pronađena 1903. god, a za javnost je otvorena 1929. god. Mada smo se dobro obukli, u špilji nam je bilo prohladno. Temperatura je u špilji stalna i iznosi 15° C. Gospodin Marko vodio nas je po špilji i svirao po stalaktitima koji vise odozgo kao ukrasi. Stalagmiti rastu odozdo i to jako sporo. Da bi narasli 1 cm treba im 350 godina. U njima ima puno minerala pa im se i boje razlikuju. Uživali smo gledajući različite oblike koje je stvorila voda: kameleon, Sveta Obitelj, vuk, koza, sova… Još nikada nismo vidjeli ovakvu ljepotu pod zemljom! Poslije ručka radili smo listiće i pjevali pjesme koje smo naučili u Splitu: „Marjane, Marjane“ i „Falile se Kaštelanke“. Prije večere nam je djelatnica Crvenog križa održala predavanje „Opasnosti na vodi“ iz kojeg smo naučili kako se trebamo ponašati u vodi da se ne bi dogodila neka nezgoda. Bilo je zanimljivo jer smo glumili različite situacije. Navečer je bio tulum povodom Mirninog rođendana.

1. dan, 21. 09. 2015. (ponedjeljak)

Odmah ujutro autobusom smo krenuli prema Trogiru. Putem smo vidjeli rijeku Jadro koja napaja cijelo područje gradova Splita, Solina, Kaštela i Trogira. Kvalitetu vode rijeke Jadro prepoznao je još car Dioklecijan koji je sagradio vodovod do svoje palače. Vidjeli smo taj vodovod koji jednim svojim dijelom i danas dovodi pitku vodu u grad. Prošli smo kroz sedam Kaštela i vidjeli puno plastenika i staklenika u kojima se uzgaja povrće i cvijeće tijekom cijele godine. U Solinu smo vidjeli iskopine staroga grada Salone iz 1. st. U daljini smo vidjeli vojnu luku Loru koja je sjedište Hrvatske ratne mornarice i jedine Pomorske baze u Hrvatskoj. Prošli smo i pokraj Zračne luke Split koja je bliže Trogiru nego Splitu. Prošetali smo uskim uličicama Trogira koji je zapravo otok spojen kamenim mostom s kopnom. Trogir je pokretnim mostom spojen i s otokom Čiovom. Razgledali smo Katedralu Sv. Lovre s veličanstvenim portalom majstora Radovana i slikali se pred tvrđavom Kamerlengo. Obišli smo trogirsku tržnicu punu smokava, badema, žižula, mandarina… Nakon Trogira otišli smo na otok Vranjic posjetiti Akvarij. Tu nas je oduševilo mnoštvo različitih riba, rakova, meduza, kornjača, hobotnica, morskih zvijezda i dr. Nismo se mogli odvojiti od bazena s velikim ražama i morskim psima. Putem prema odmaralištu stali smo na Poljudu i optrčali Hajdukov stadion. Poslije ručka zadnji put smo se okupali na našoj najdražoj plaži i imali radionicu oslikavanja kamenja koje smo donijeli s Brača. Rješavali smo listiće, a nakon večere je bio talent show u kojem je svatko nešto otpjevao, otplesao, odglumio ili ispričao.

1. dan, 22. 09. 2015. (utorak)

Čim smo se probudili spakirali smo se za polazak kući. Mahnuli smo osoblju odmarališta i našim prijateljima koji su stigli iz Virovitice i krenuli kući prepuni dojmova. Bilo mi je jako lijepo, ali sam poželjela opet vidjeti roditelje i ispričati im sve doživljaje iz Splita.