S veseljem dočekali naše prijatelje iz Traunreuta

Naša škola već dugi niz godina veliki prijatelj i partner grada Traunreuta i njegovih stanovnika. Svake godine učenici idu na razmjenu. Kako naši učenici idu u Njemačku, tako i oni iz Njemačke dolaze k nama u Hrvatsku.

PONEDJELJAK

Napokon smo dočekali i taj trenutak kada smo opet ugledali svoje stare prijatelje. Svi smo bili sretni što ćemo se družiti i provesti nevjerojatan tjedan. Znali smo da će ove godine biti i bolje jer smo se već poznavali. Poslije srdačnog dočeka u holu škole gdje im je ravnatelj zaželio dobrodošlicu, krenuli smo svojim kućama.

189

UTORAK

Nakon prve prospavane noći i doručka u obitelji došli smo u školu gdje smo se svi sastali i krenuli u Pustaru Višnjica. Prvo smo se svi dobro najeli (opet) i krenuli u obilazak. Ušli smo u konjušnicu i vidjeli mnoštvo raznovrsnih konja, koji se treniraju za jahanje. Bili su prekrasni. Preko puta je bio izložbeni prostor s tematikom jeseni. Uređivala ga je jedna dizajnerica interijera iz Zagreba. Inače, tematika se mijenja prema godišnjim dobima. Zatim smo krenuli do eko vrta. Ne bazira se na korištenju pesticida i umjetnih gnojiva. Sve tamo proizvedeno, koristi se u svrhe restorana. Blizu eko vrta, nalazi se hangar u koji se pohranjuje batat, slatki krumpir. Imali smo prilike probati ga. Imaju problema s proizvodnjom druge i treće klase. Izvoze ga u velikim pošiljkama. Posjetili smo jelene, nakon čega je uslijedila igra. I zatim smo krenuli kući.

SRIJEDA

U prostorijama Grada, gradonačelnik Virovitice Ivica Kirin primio je učenike Osnovne škole “Werner-von-Siemens” iz Traunreuta u Njemačkoj koji u okviru razmjene učenika privremeno borave kod virovitičkih obitelji. Tom prigodom gradonačelnik Ivica Kirin dotaknuo se osnovno i srednjoškolskog te glazbenog obrazovanja u Virovitici te uz par pošalica i prigodnim poklonima poželio učenicima ugodan boravak u našem gradu. Posjet učenika Osnovne škole  ”Werner-von-Siemens” iz Traunreuta zapravo je odraz 28- godišnje suradnje s Osnovnom školom Ivane Brlić- Mažuranić u Virovitici koja je za učenike pripremila niz svakodnevnih aktivnosti kako bi što bolje upoznali grad, način života te kulturu grada Virovitice. Nakon cjelodnevnog izleta u  Pustari Višnjica te posjete gradonačelniku, za učenike su planirane aktivnosti u obliku posjete Gradskom muzeju u Virovitici, Župnoj crkvi Sv. Roka, a održat će se i nekolicina radionica u školi domaćina. Ravnatelj OŠ Ivane Brlić- Mažuranić, Josip Strmečki kazao nam je da je cilj suradnje dviju škola zbližavanje učenika, razvijanje prijateljstva između dvaju gradova te razmjena iskustava učenika, ali i prosvjetnih djelatnika.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

(www.icv.hr, mh; Fotografije: Martina Hećimović)

Srijedu smo iskoristili za obilazak grada u koji nas je vodila naša nastavnica likovnog, Ankica Fijala. U crkvi Svetog Roka vidjeli smo brojne ukrase i ornamente koji potječu još iz razdoblja baroka. Sama crkva je sagrađena u 18.st. kada su došli franjevci u Viroviticu. Podizani su brojni oltari i spomenici u čast svetaca. Ugledali smo sakristiju, kor, orgulje, vanjski vrt i prostoriju u kojoj se održavaju razne aktivnosti. Nakon toga uputili smo se k gradonačelniku iako su tamo bili samo naši gosti jer nije bilo dovoljno mjesta za sve. Zatim idemo u muzej koji se nalazi u povijesnom dvorcu Pejačević. Pohranjeno je mnogo kulturne baštine Virovitice i umjetničkih djela.

ČETVRTAK

Doručkovali smo u školi. Nakon toga uputili smo se u učionicu likovnog gdje smo dobili zadatak – oslikati na kartonskim haljinama detalje hrvatske narodne nošnje. S nastavnicom biologije Jasnom Razlog Grlicom naučili smo orijentaciju prostora. Zatim je uslijedio ručak nakon kojega idemo kući. Vraćamo se u 16:30h te polazimo u Otrovanec. Poslušali smo legendu o tome kako je nastalo ime restorana Zlatni Klas. Počastili su nas pizzom i lepinjama. Jahali smo konje i odlično se zabavili. U večernjim satima plesali smo uz ritmove hrvatskih i stranih pjesama. Svi umorni, vratili smo se kućama.

PETAK

Jutro smo započeli mixom zumbe i hip-hopa, nakon čega je usljedio sport.  Vratili smo se kućama.  Imali smo cijelo slobodno poslijepodne od kojih je većina iskoristila za shopping.  U 20:00h došli smo pred školu. Došao je i taj trenutak. Morali smo se rastati, što nam je bilo najteže jer smo postali stvarno super frendovi. Svima je zastao dah, tuga se razabirala u zraku. Nismo se nikako mogli pomiriti s činjenicom da odlaze. Možda neke nećemo više nikada vidjeti. Teško nam je palo. Potekle su suze. Plakali smo kao kišna godina. Ali, morali smo se oprostiti. Bilo je vrijeme za polazak. Zadnjim riječima i zagrljaju, ušli su u autobus i krenuli put Traunreuta svojim kućama.