Radionicom o propagandi i prikrivenom oglašavanju obilježeni 2. Dani medijske pismenosti

Dani medijske pismenosti manifestacija je koju u Hrvatskoj već drugu godinu zaredom  organiziraju Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji s partnerima, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Ove se godine održavaju od 8. do 12. travnja s temom poštovanje prema sebi i drugima u medijima. Cilj im je osvještavanje javnosti o važnosti medijske pismenosti u 21. stoljeću, podučavanje djece i mladih vještinama medijske pismenosti i davanje potpore obrazovnim djelatnicima u provođenju edukativnih aktivnosti.

Sve obrazovne materijale za edukatore, roditelje i djecu moguće je preuzeti na stranici Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.

OŠ Ivane Brlić – Mažuranić Virovitica ove se godine uključila u obilježavanje Dana medijske pismenosti radionicama “Propaganda i prikriveno oglašavanje” koje je za zainteresirane učenike sedmih razreda gradske i putničke smjene održala školska knjižničarka Vesna Zvečić.

Vođenim razgovorom definiran je pojam propagande i uočen njezin utjecaj na sve sfere svakodnevnog života.  Učenici su na primjerima materijala s platforme  Mind Over Media (“Razmisli o medijima”) vrlo uspješno uočavali različite tehnike propagande, kao što su poticanje jakih emocija, pojednostavljivanje informacija i ideja, odgovaranje na potrebe i vrijednosti publike te napad na protivnike.

U drugom je dijelu objašnjen pojam prikrivenog oglašavanja, a nakon toga učenici su ga prepoznavali na različitim primjerima (video uradcima). Zaključili su kako će ubuduće malo kritičnije primati informacije koje svakodnevno dobivaju iz različitih medija i poželjeli još sličnih aktivnosti u školskoj knjižnici.

V. Z.